Vilkår og betingelser for støtte, køb og betaling

Før du kan gennemføre en betaling via Verdens Børns hjemmeside, skal du aktivt acceptere nedenstående vilkår og betingelser for støtte, køb og betaling.

Det er sikkert og trygt at støtte og købe varer i Verdens Børns webshop og at bruge vores hjemmesides betalingssystem, når du vil støtte eller købe noget fra os. Hjemmesiden anvender ePay, så din betaling med kort er certificeret af Nets.

Data, – hvorfor?

Når du støtter eller køber via Verdens Børn opgiver du navn, adresse, telefonnummer, e-mailadresse og evt. CPR-nummer.  Verdens Børn anvender navn, adresse, telefonnummer og e-mailadresse til vores kommunikation med dig.

CPR-nummeret anvendes alene til at oplyse SKAT om din støtte til fadderbørn. Støtten er fradragsberettiget op til en vis sum. Oplysningerne om CPR-nummer videregives til SKAT ifbm. indberetning af betaling og benyttelse af mulighed for fradrag.

Personlysninger videregives ikke til tredjepart, fx til skoler og fadderbørn. De sælges heller ikke til fx markedsføringsvirksomheder og behandles strengt fortroligt af frivillige i VB, jf. persondataforordningen.

Verdens Børn er ikke ansvarlig for evt. videregivelse af personoplysninger, som du evt. selv sender med fx gaver eller breve til fadderbørn.

Forbrugerrådet betragter det som sikkert at handle online, og forbrugerombudsmanden sidestiller generelt risikoen ved online-handel med risikoen ved al anden handel.

Betaling

Når du betaler, skal du indtaste dit betalingskorts kortnummer, udløbsdato og trecifrede kontrolkode. Oplysningerne gemmes i fem år i forbindelse med Verdens Børns regnskab.

Betingelser for donationer og bidrag

Fortrydelsesret
Der er under normale omstændigheder ingen fortrydelsesret på donationer til velgørende formål. Det gælder også engangsbidrag og løbende donationer som fadderskaber og projektstøtte.

Moms

Der lægges ikke moms på bidrag, fadderskaber eller andre former for donationer.

Særlige vilkår for løbende betalinger (abonnementsbetalinger)

Oprettelse af konto
Første gang, du gennemfører en betaling af et løbende bidrag til Verdens Børn, vil du automatisk få oprettet en kodeordsbeskyttet konto på vores hjemmeside. Her kan du følge med i dine ordrer og betalinger og ændre adresseoplysninger og kodeord.

Fornyelse og sletning af kortnummer
Bliver dit betalingskort lukket, fx fordi du har fået et nyt kort, kan der ikke længere gennemføres betalinger på det lukkede kort.
Hvis betalingen skal trækkes fra et nyt betalingskort, skal du først afmelde dit eksisterende betalingsabonnement hos os og derefter oprette et nyt.

Kvitteringer
Du vil automatisk modtage en e-mail med en kvittering, hver gang der trækkes et beløb på det betalingskort, som du har registreret dig med hos Verdens Børn.
Hvis du betaler via Betalingsservice (PBS), sender PBS dig besked om hver betaling.

Opsigelse
Hvis du vil opsige en løbende betaling af fx et fadderskab, skal det ske med tre måneders varsel. Opsigelsen skal du sende til vores fadderadministration pr. e-mail, pr. brev eller telefonisk, og du bedes oplyse navn, adresse, e-mail, telefonnummer og evt. faddernummer. Alternativt kan du opsige betalingen inde fra din konto på vores hjemmeside.
Hvis du betaler via Betalingsservice (PBS), skal du sørge for at give dit pengeinstitut besked om at standse betalingerne.

Ansvars- og hæftelsesforhold
Din løbende betaling er bindende fra det øjeblik, vi modtager din første indbetaling. Du er forpligtet til at betale det fulde beløb for hele den valgte periode og efterfølgende abonnementshævninger, medmindre abonnementet i mellemtiden er opsagt, jf. ovenstående regler for opsigelse.

Hvis du vil klage
Du kan klage over fejl og problemer vedr. støtte til Verdens Børn. Kontakt venligst:
Fadderadministrationen, tlf. 70 26 01 06, eller Datatilsynet: dt@datatilsynet.dk

Verdens Børn kan ikke stilles til ansvar for problemer, der skyldes ustabilitet på nettet.

 

Betingelser for varekøb i webshop

Betaling
Betaling for de bestilte varer vil først blive opkrævet, når Verdens Børn afsender varerne. Der kan aldrig trækkes et beløb større end det, du har godkendt ved købet.

Pris for fragt og levering
Vi leverer varer til Danmark, Grønland og Færøerne. Fragtprisen afhænger af leveringssted samt varetype og antal, og generelt vælges billigste pris fx med PostNord. Din fragtpris vil altid være synlig i indkøbskurven og vil også fremgå inden din endelige accept af købet.

Leveringstid
Vi behandler alle ordrer så hurtigt som muligt, og du vil som udgangspunkt modtage din vare indenfor 5-7 hverdage. Du vil modtage en mail, når vi har afsendt varen.

Returret og fortrydelsesret
Ifølge forbrugeraftaleloven har alle, der køber varer, 14 dages fortrydelsesret.
Hvis du fortryder et køb og vil returnere varen, skal den afleveres i original emballage, så varen fremstår, som da du modtog den. Din fortrydelsesret bortfalder, hvis varen er blevet behandlet på en måde, der formindsker dens salgsværdi væsentligt.
Du dækker selv udgifterne til porto, hvis du ønsker at benytte fortrydelsesretten. Vedlæg varens ordrenummer og dine bankoplysninger (dit registrerings- og kontonummer), og send pakken retur til: Verdens Børn, Webshop, att. Bente Fabech, Skovbovænget 65, 3500 Værløse.
Når vi har modtaget og kontrolleret varen, vil dens pris (bortset fra fragt) blive overført til din konto.

Ikke afhentede varer
Hvis du ikke afhenter varen inden henlæggelsesfristen udløber (typisk efter 8 til 10 dage), returneres den til Verdens Børn.
Vi fremsender gerne din pakke igen, mod at du betaler fragtomkostningerne.

Støt os

Du kan støtte Verdens Børns arbejde på mange forskellige måder:

Hjælp til betaling og køb

  • Betaling generelt:
    fadderskab@verdensboern.dk
    tlf. 70 26 01 06
  • Online-betaling:
    eox@verdensboern.dk
    tlf. 24 61 10 20
  • Webshop:
    webshop@verdensboern.dk